Indahnya saat cinta bersatu.. ahaksss.. (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

sayang kamuuu... (",)

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, February 5, 2015

Cendol yg dibakar atau Cendol Pak Cik Bakar???

Hah.. aku sendiri gelak baca tajuk kt atas..
propa okeh..

Ntah ngape ler tibe2 ade orang ngidam nk mkn cendol bakar..
Sabtu lepas (31 Januari 2015)... Aku mmg da mls nk keluar..
misi nk mengemas rumah yg da macam tongkang pecah..
skali mase tgh kemas2 tu.. laki aku bgtau.. ptg karang jom g makan cendol bakar nak??

Whattt?? kt ijok tu ker??

haah.. kan dr umah dekat je lalu highway LATAR..
(utk makluman.. umh kiteorg ni mmg dekat sgt ngan LATAR tu)

Soo.. okey je.. (walaupun malas sebenar nk kuar time tu) tp layankan jela..

dlm pkul 3.30 ptg gerak dari rumah.. dari LATAR tu terus je smpai ke Ijok..
pas Exit masuk kiri.. pastu terus jer.. mmg senang sgt..

laki aku suh aku perhati sebelah kanan, sbb kedai tu kt kanan kata  dia.. da jalan punyer jalan..
xjugak jumpa.. skali jalan jemm.. aik td punyer la xde kereta.. pastu aku nmpak kereta parking banyak2 belah kanan tu.. n aku nmpak lorong yg xde orang lalu.. cepat2 aku suh laki aku masuk kanan, n siap parking lagi.. errr.. tgk2 kedai.. apesal tulis mee udang banjir ni.. mcm da salah jer..
laki aku cakap.. xpe la.. dah lapar ni.. so aku pun okey jer.. try jela kan..

skali jalan depan skit.. tgk banyak nau kete beratur.. ceh.. betul la.. adoi.. mujur xkuar balik td..

Mase ni da nk balik.. dlm pkul 5 lbh da.. so kete da xbanyak.. 
 So kami pun gigih la beratur.. adoi gmbr kiteorg beratur dlm fb laki aku.. jap g curi jap.. hahaha

okeh.. selesai curi gmbar.. gilos betul.. punyer panjang beratur tau..
naik kematu kaki.. yg slim berbaju biru kt depan ni bukan aku.. xmungkin aku seslim itu.. hahaha.. 
beratur la punyer panjang.. sambil2 tgk menu.. lah gambar menu lak xdo.. xdpt nk curi.. hahahaha
Ade cendol vip, cendol vvip, cendol durian, cendol pulut, ntah ape lg.. aku xhengat la dik..
aku pilih cendol durian.. laki aku pun cendol durian gak.. adoi.. pilih cendol pun sama ke? sejiwa batul.. ecehhh...
ni cendol durian yg xbpe nk ohsem sgt.. aku mati2 igt rege rm3.50 tu ade durian kt dalam tu..
harapan palsu semata.. sob sob.. perisa jela durian tu.. :(

 korang ingat masa beratur tu mata aku xmelilau??? aku ni kalau bab makan.. mmg xde yg lepas pandang yer.. hahaha.. Mata aku nmpk Lempeng Pisang??? Ooomaiigooddd... suka yer.. mcm nk lompat2 jer.. pas dpt cendol..pantas xberfikir dah g kt gerai Lempeng pisang tu.. okey gambar gerai xde,... gambar lempeng ade..

auwww.. tergoda x??? sedap ooo.. dalam dia ade kelapa gak.. harga Rm3..
xde la besar sgt.. tp okey la.. but bg aku, harga dia agak mahal la.. huhu..
next time aku buat sendiri jer.. percaya ker??? hahaa

next menu yg aku terkam.. adalah SATA.. aku ni mmg suka sgt ngan sata ni.. kate pun asal pantai timur.. harus la aku suka.. menu wajib klu pegi tepi pantai.. hahaaha.. beli 1 guni belum tentu aku puas mkn.. melampau x??

ni dia sata.. bungkus besorr.. tp isi xbpe nk besor.. normal la tu.. sbb dia balut daun pisang banyak lapis..
rm2.50 untuk 1 cucuk.. 1 cucuk ade 3 biji.. harga okey la.. xmahal sgt.. sedap pun boleh la.. xde la sedap mcm makan kt tepi pantai area pantai timur tu sambil2 layan angin sepoi2 kentut gitu.. hahaa.. 


Ni tempat dia di bakar.. mase ni nk balik.. tp cam biase.. aku beli lagi sbb xpuas mkn..
Bang Sata bungkus 2, ikat tepi.. straw dua yer.. ahakss... :P
owh lupe.. lagi satu menu yg aku mkn kt sana adalah sengkuang calit.. memori betul..
tp mase aku sekolah xde pun orang jual sengkuang calit.. kah kah.. ape yg memori yer ntah.. phui..

seketul sengkuang calit ni rm2.. da siap potong2 da..
sedap gak la.. aku mmg suka makan sengkuang..
err jgn tye ape yg aku xsuka mkn yer?? krik krik.. 
Itu je yg kiteorg laki bini mkn.. kt situ rupe yer konsep dia mcm foodcourt la..
mase sampai pun aku kompius jugak.. tp itu la.. perati je org buat ape.. pastu follow je.. nak tanya malu kenn.. hahaha.. watak utama kt situ adalah cendol Bakar tu la.. Bukan cendol dibakar yer.. cendol pak cik bakar.. owner dia nama bakar klu xsilap.. haihh.. lame jugak aku tertipu.. hahaha
menu yg ade kt sana..

- Cendol bakar
- mee udang banjir (yg ni aku nk order, tp dorg xbuat.. ceh.. kuciwa betul!)
- lempeng pisang
- nasi ayam
- pecal
- mee kari
- sengkuang calit
- sata
- otak-otak
- karipap king
- ayam bakar madu
- coconut shake


karipap king ni xtau la sedap ke tidak.. tgk cam xmenarik.. aku malas nk try.. hahaha. 
coconut shake rm3, sedap da sedap da cuma ais xblend hancur tu buat spoil je nk minum.. huhuuhu

Ayam madu.. pun xbeli.. tgk jer.. 

Gigih nk amik gambar ni mase nk balik.. last2 nampak separuh jer.. haha..
Ada wakaf lagi kt situ.. tp cam xbest sbb kena bersila.. nnt xleh sumbat makan banyak2.. hahaha.. 


muke kenyang.. nak balik dah.. ^_^

untuk yg xpernah pergi.. nk cuba okey la bg aku.. sbb banyak pilihan..
tapi aku pasti akan dtg lagi.. aku kan suka makan.. so ape ade hal.. harap dapat diperbaiki lagi la servis kat situ.. yg bagus yer aku tgk.. mereka ni berkongsi rezeki.. ramai peniaga.. yg aku rasa dari kawasan berdekatan.. mmg happening campur pening.. hahah..

k bai.. jumpa lagi next entri.. kalau rajin la.. ^_^



2 comments:

A.I said...

macam2 rupanya ada kt situ ye. tak penah nak menyinggah. ini macam kalu, boleh la nnt aku gi terjah. lempeng pisang tu mmg old school la kan? teringat kt arwah nenek aku dulu selalu buat lempeng pisang. huhu...

@d!w!n@@rif said...

Ape lagi kak.. jom la kite g same2.. mkn ramai2 bru meriah.. hihi

Share IT!

follow me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...