Indahnya saat cinta bersatu.. ahaksss.. (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

sayang kamuuu... (",)

Daisypath Anniversary tickers

Monday, September 29, 2014

Kereto berpusing!!

Owhhh..
ngeri... kali pertama tgk kereta berpusing depan mato den..

cecite yer begini..
semalam (Ahad, 28hb September 2014) wina bukan nama sebenar.. (propa x??) menjadi saksi kejadian kenderaan pacuan 4 roda Hilux (xsure model ape,tp lebih kurang la) telah melanggar kelisa masa nk masuk laluan tengah.. kejadian ni kt ELITE, dr KLIA - SERDANG..

aku rasa Hilux tu laju sebab tu kelisa tu sampai berpusing2.. elek je uncle yg bawak kelisa tu bawak 80km/j kt lorong tgh.. jalan xjem.. kete pun xbanyak sgt.. kereta aku kt laluan ketiga,dok kiri dgn had laju cuma 60km/j.. mmg kiteorg mls nak laju2.. maybe nasibkan.. klu laju xtau la ape nasib masa tu.. Nauzubillah..

eh cite aku ni.. aku baca pun xpaham..

Hilux dok lorong kanan, bawak laju.. tetiba masuk lorong tgh langgar belakang kelisa tu..
Aku plak kt lorong paling kiri, akibat pelanggaran yg sgt kuat tu, kelisa tu berpusing beberapa kali, sehingga masuk ke lorong kiri, betul2 depan kete aku.. aku xtau mmg relax jer ckp kat laki aku..
"awak brek, awak brek.. benti lorong kecemasan.." laki aku dgn tenang yer brek, pastu benti lorong kecemasa yg mane kelisa tu berpusing n berhenti sbb langgar divider tepi jalan tu.. lagi semeter nak kena kereta aku.. mase tu, aku dok cakap,, "Allahuakhbar!!! jangan kena kete aku, jangan kena kereta aku".. bila kelisa tu stop, aku boleh lak cakap " Fuhhh..mujur xkena.." serentak ngan laki aku ckp benda sama..

kesian aku tgk, dlm kelisa tu ade 4 orang cina.. Uncle drive kluar n pandang kiri kanan, aunty tu kuar dtg kt aku, sbb kete aku paling dekat ngan dia.. then dia tye aku "What Happend?? "
aku si anak melayu yg xreti nk speaking ni slamber jer jawab.."itu kereta depan langgar kereta aunty"
pastu aunty tu garu2 kepala pastu g masuk dlm kete duduk seat blakang.. ayoo.. mesti dia blur.. kesian sgt tgk.. aku dlm mengigil2 tgn kaki tu sempat lak capai tab,amik gambar.. then buak waze report accident.. tindakan spontan.. tu je yg bole pikir mase tu..

Pemandu Hilux tu cina gak.. dia drive sorang.. dtg minta maaf.. aku tgk muka dia menyirap jer rasa..
ko punye nak laju.. sampai orang lain dpt susah.. mujur kete aku xkena.. klu  mau aku ceramah keselamatan jalan raya kt situ gak.. aku tgk org dalam kereta xde yg cedera, so aku blah jer dr situ..

Aku harap pemandu hilux tu bertanggungjawab la.. kesian aunty n uncle, belakang tu aku rasa mak dorg kot, nmpk tua skit, n sorg anak perempuan.. kete mmg hancur belakang.. harap xde yg cedera parah... tapi mau nenek yg dok blakang tu sakit pinggang gak.. kuat kot kne pelanggaran tu..

harap mereka xpape n dimudahkan urusan..
hope aunty n uncle sabar byk2 yer.. 





No comments:

Share IT!

follow me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...