Indahnya saat cinta bersatu.. ahaksss.. (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

sayang kamuuu... (",)

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 30, 2014

DIY bunga Konvo

Sabtu lepas adik aku si Aspalela tu konvo.. jadi aku agak bz skit.. maklum ler.. family dtg sini.. jd harus la ku layan bagai raja kan..
jumaat tu giginh aku angkut umi, adik aku si apiz tu ngan adam g jj rawang..
sambil2 tgk wayang.. aku bawa g kedai bunga..
nak buat bunga konvo utk adik ku.. wah wahhhh... rajin x i olls??

Faktor yg aku merajinkan diri nk buat bunga konvo ialah.......

1. klu mase majlis konvokesyen, bunga adalah sgt mahal!!
2. bunga ros ade 3 kuntum, yg lain2 tu bunga kecik2 nk bg nmpk banyak.. n teddy bear kne sula.. boleh dibeli dgn harga rm 50++ .. (Xberbaloi)
3. sbb aku kedekut
4. Serik sbb masa aku konvo, umi, abah, n adik beradik aku habis duit beratus sbb nk beli bunga kt aku..
5. aku tgh xde duit..lalalala sape suh konvo tgh bulan.. :P

okey.. Bahan2 yg diperlukan adelah sgt simple dimple n pimple.. :P

1. 6 jambak Bunga Plastik (sejambak ade 5 kuntum)
2.  sehelai kertas balut hadiah
3. plastik hamper
4. reben bebunga
5. reben utk cover tangkai..
6. sailortape (betul ke eja gini?? haha)

Cara2 nak mengerjakannya adalah...


1. ni baru sejambak yer... :)

2. satukan 6jambak tu cenggini..

3. tapekan bahagian tangkai.. 

4. Bior rupe yer jd gini 

5. sediakan kertas, plastik hamper, n reben

6. letak bunga tu kt tengah2 kertas..

7. lipatlah camne pun asal jd kuncup gini..
aku seletep jer kertas n plastik tu bior melekat cantik..

8. cover tangkai bawah ngan reben..
pastu letak reben bunga tu kt celah bedah tu.. 

9. cari sorang model.. suh pegang.. hihi

10. model dok cover xmo nmpk gigi rongak.. :P

tips nk bg bunga tu nmpk elok jer, pas da siap tu, korang gunting2 sikit balen kertas n plastik.. biar nmpk kemas.. ni ikut kretiviti memasing la.. adik aku smpai xcaya aku wat.. gagah gak dia cakap aku beli.. hahahaha.. berjaya x??? lepas ni bole buka kedai bunga okey.. riakkk plak rase.. 

oh lupa.. aku berjaya berjimat sejimat jimat yer.. sbb kedai bunga yg aku pegi tu ade clerance sale up to 70%... 
memang haruslah aku terjah.. sejambak bunga di atas tu harga dia rm7.99, mahal tau.. tp aku dpt rm2.40 sejambak.. lalalalalala.. suka sgt.. aku ngan umi mcm xmo keluar dok dlm tu.. pening nak pilih yg mana.. hihi.. 

pastu aku beli wrapping paper 2 helai.. sebenarnya 1 da cukup, tp takut terkurangkan.. 

ni totalnya... 

Bunga (1jambak) RM 2.40 x 6 = RM14.40
Wrapping paper   RM 1.50 x 2 = RM  3.00
Plastik Hamper    RM 3.00 x 1 = RM  3.00
Reben bunga        RM 1.99 x 1 = RM  1.99
                                                     RM 22.39    


JIMAT TAKKK ??? bunga besar k..
ni yg umi beli rm 40++
errr xbaloi.. bunga merah tu da buruk tau aku tgk.. harapkan ade si kitty ni jela..
dah pesan siap2 da kt umi jgn beli bunga.. EH alih2 dia beli jugak.. umi umi.. 
yela anak konvo kan.. xleh salahkan dia jugak.. tp yg jual bunga pun beragak la nk kaut untung pun.. 
kesian pak cik mak cik yg kt situ terpaksa gak beli.. laki aku pernah bg bunga 6 kuntum kt aku baru rm25.. tp beli kt luar la.. bkn kt kawasan konvo.. huh!!  

k lah.. nnt aku update kesah dihari konvo tu yer.. boss pgl.. lalalala.. ye BOSSS!!!!!!!

2 comments:

MEL said...

gi kedai bunga kat mana ye area rawang? yg kt bus stand tu bunga xmenarik T_T

@d!w!n@@rif said...

Alamak.. mel sorry bru nmpk komen yer haa.. kedai bunga ni dlm Jusco rawang.. tp mase pegi tu da nk tutup.. clearance sale.. itu yg murah tu.. kt bus stop rawang tu mmg xmenarik.. plus2 mahal kot harga dia.. hihi..

Share IT!

follow me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...